نقره و زیورآلات زاب

گالری نقره زاب

نحوه براق کردن نقره جات

نحوه براق کردن نقره جات

جواهر آلات و ظروف نقره با گذشت زمان، دچار تغییر رنگ گردیده و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهند، که ممکن است دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. زیبایی جواهرات معمولا به درخشش آنها در نور است که پس از مدتی صاحبین جواهرات را به فکر براق نمودن آنها می اندازد. راه های متفاوتی برای براق نمودن جواهر آلات نقره جود دارد که درادامه به تفصیل به آن ها می پردازیم:

  • براق کردن جواهر آلات با استفاده از سرکه

یک ظرف مناسب آماده کنید و داخل آن را سرکه سفید پر کنید. جواهر مورد نظر را داخل سرکه قرار دهید به طوری که کل سطح آن را پوشش دهد. دو تا سه ساعت صبر کنید تا جواهر مورد نظر داخل ظرف بماند. سپس جواهر را از داخل سرکه خارج و سپس با یک حوله آن را خشک کنید. جواهر براق شما گویا همین الان خریداری شده است. زیا و درخشنده. جوش شیرین می تواند جواهرات را براق تر نماید، لذا به طور مثال اگر قصد دارید یک انگشتر را براق نمائید، یک لیوان سرکه سفید آماده نموده، 2 قاشق جوش شیرین داخل آن بریزید و هم بزنید، جواهر را در داخل لیوان انداخته و ه مدت 3 ساعت صبر کنید. پس از گذشت 3 ساعت، انگشتر را بیرون آورده و زیر آب به خوبی شستشو دهید و در نهایت با یک حوله آن را خشک کنید. باور نخواهید کرد که این فرمول چقدر می تواند تاثیرگذار باشد. فرمول دیگری هم وجود دارد که می توانید از ترکیب کردن سرکه سفید با روغن چای از آن استفاده نمایید. ک ظرف شیشه ای آماده کرده و داخلش سرکه سیب و مقدار کمی روغن چای بریزید. سپس جواهر را داخل محلول قرار داده و 8 ساعت دست نگه دارید. پس از 8 ساعت، جواهر را برداشته، شستشو دهید و با حوله خشک نمائید. درخشنگی باور نکردنی حاصل تلاش شما خواهد بود.

  • براق نمودن نقره جات با فویل آلومینیومی

با استفاد از این دستورالعمل، دیگر موردی به نام نقره کدر و سیاه وجود نخواهد داشت. یک پارچ برداشته، داخلش یک لیتر آب بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قطعه فویل آلومینیومی دراخل آن انداخته و محلول را بجوشانید. سپس جواهر نقره یا ظرف نقره را به مدت 10 ثانیه داخل محلول جوشان بگذارید. (اگر نقره ی شما خیلی کدر است، زمان بیشتری را داخل محلول قرار دهید.) سپس آن را خارج نموده و مجزه را با چشمان خود ببینید. جواهر یا ظرف را بشوئید و با یک حوله آن را خشک کنید. از جذابیت بازگشته به نقره خود لذت ببرید.

  • براق نمودن نقره جات با پودر ماشین لباسشویی

  یک کاسه بردارید و داخل آن یک تکه فویل آلومینیومی قرار داده و روی آن آب جوش بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی روی آن بریزید و محلول را هم بزنید. سپس نقره خود را داخل محلول قرار داده و دو تا 5 دقیقه صبر کنید. در نهایت نقره را بیرون آورده، بشوئید و تفاوت را با چشمان خود مشاهده نمائید.

  • براق نمودن نقره با سس کچاپ

اگر نقره جات شما کدر شده است، سس کچاپ راه نجات شماست. سس کچاپ را بردارید، یک تکه دستمال کاغذی حوله ای آماده کنید، روی دستمال کاغذی سس کچاپ بریزید و روی سطح کدر شده نقره بکشید. سپس اجازه دهید سس روی سطح نقره بماند. پس از گذشت 15 دقیقه، نقره را با یک دستمال نرم پاک نموده و در نهایت آن را بشوئید. اگر نقره شما بافت دار است، از مسواک استفاده نمائید.

  • براق نمودن نقره با استفاده از نشاسته ذرت

با استفاده از آب و نشاسته ذرت، یک خمیر تهیه نموده و آن را روی سطح نقره قرار دهید. سپس اجازه دهید کمی بماند. در ادامه یک دستمال که کمی زبر است برداشته و سطح نقره را با آن بسائید. بجای استفاده از این خمیر می توانید از پتاسیم بیترات و کرم تار تار هم استفاده کنید.

  • براق نمودن نقره با استفاده از مایع دستشویی

مایع دستشویی یک ماده ضد جرم و ضد عفونی کننده است که استفاده از آن یک روش فوق العاده برای درخشان نمودن نقره است. مقداری مایع دستشویی روی دستمال بریزید و با آن نقره را پاک کنید. تاثیر شگفت انگیز آن پس از اولین تماس، نمایان می شود.

  • براق نمودن نقره با استفاده از نوشیدنی لیمویی گاز دار

یک ظرف گود بردارید و داخل آن را با نوشابه لیمویی گازدار پر کنید. نقره را داخل نوشابه قرار دهید. پس از مدتی آن را بیرون آورده و بشوئید. از درخشش حاصل شده بر روی سطح نقره، لذت خواهید برد.

  • براق نمودن نقره با استفاده از خمیر دندان

مقداری خمیر دندان برداشته و بر روی پارچه بمالید. سپس روی سطح نقره دستمال را بکشید و این کار را انجام دهید تا براق شود. سپس نقره را بشوئید. برق سطح آن و درخشندگی حاصل شده باور نکردنی خواهد بود.

  • استفاده از شیشه شوی و یا نرم کننده مو برای براق نمودن نقره

بر روی نقره مورد نظر، شیشه شوی را اسپری کنید و با مسواک یا دستمال آن را پاک کنید. برق سابق نقره با شستن بوسیله شیشه شوی به آن باز می گردد. همچنین می توانید مقداری نرم کننده مو بر روی نقره بریزید و با دستمال آن را تمیز کنید. این کار باعث بازگشت درخشندگی به سطح نقره می گردد.

  • استفاده از گچ برای جلوگیری از کدر شدن نقره

در محلی که نقره خود را نگه داری می کنید می توانید مقادیری گچ نگه داری کنید. گچ خاصیت جذب رطوبت داشته و اگر در کنار نقره نگه داری شود، باعث جذب رطوبت محل گشته و جلوی کدر شدن نقره جات را می گیرد.

  • استفاده از آمونیاک برای براق نمودن نقره

یک ظرف گود برداشته و داخل آن را نصف فنجان آمونیاک و مابقی هم آب جوش بریزید. نقره را داخل آن به مدت 10 دقیقه قرار دهید و سپس آن را بشویید و با استفاده از یک حوله خشک کنید. درخشش به سطح آن باز می گردد.

  • آبلیمو و نمک چاره نقره جات کدر شده

یگ ظرف برداشته و داخل آن یک قاشق غذاخوری آب لیمو، نصف فنجان آب و نصف فنجان شیر خشک بریزید. نقره را در داخل آن به مدت یک شب تا صبح قرار دهید. صبح نقره را برداشته و با آب بشویید. درخشندگی نقره توجه شما را به خود جلب خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما آنلاین هستیم