نقره و زیورآلات زاب

گالری نقره زاب

حقایق جالب درباره نقره که نمی دانید

حقایق جالب درباره نقره که نمی دانید

اغلب ما با اینکه نقره چیست آشنایی داریم و تا حدودی، کاربردهای آن را می شناسیم. سیلور که معادل انگلیسی نقره است، از یک واژه انگلیسی به نام seolfor گرفته شده و در گذشته از آن به طلای فقرا نیز یاد می شده است. نقره استفاده های بسیاری در صنایع مختلف از جمله، صنایع داروسازی، الکترونیک، نقاشی، عکاسی و مهم تر از بقیه صنعت جواهر آلات دارد. در ادامه مطلب به موارد استفاده بسیار جالب از نقره می پردازیم:

  • با استفاده از نقره می توان باران تولید کرد:

وقتی که بر روی ابرها، یودید نقره میریزد، یک فرآیند که به بذرپاشی معروف است صورت گرفته و در مناطق کویری و خشک باران تولید می گردد.

  • با استفاده از نقره می توان افکت آینه ای ایجاد کرد

نقره فلزی است که تقریبا در مقایسه با همه فلزهای دیگر، درخشندگی و بازتاب بالایی دارد. به همین دلیل سطح آینه ها را نقره اندود می کنند تا تصاویر را بهتر منعکس کند. علاوه بر آینه که مصرف روزانه دارد، نقره در محصولاتی مانند پنل خورشیدی، تلسکوپ و میکروسکوپ نیز استفاده می گردد.

  • با استفاده از جادوی نقره از خود در برابر ارواح محافظت کنید

نقره می تواند شما را از شر ارواح خبیثه و نیروهای شیطانی محافظت نموده، انرژیهای منفی را دور و انرژی های مثبت را جذب کند.

  • نقره به شما کمک می کند بهداشت بهتری داشته باشید.

نقره خاصیت ضد باکتری بودن بالایی دارد. با مقدار کمی از نقره می توان حجم زیادی از میکروب ها را از بین برد. نقره زمانی که با سلول های باکتری تقابل پیدا می کند، واکنشی شیمیایی ایجاد و آن ها را در هم می شکند.

  • نقره و پول تقریبا هم معنی هستند

واژه نقرهو پول در بیش از 14 زبان بنده دنیا هم معنی بوده و با هم برابری می کنند.

  • فلز نقره تغییر رنگ ایجاد می کند

نقره در مجاورت هوا و در واکنش با سولفور، تغییر رنگ داده و مشکی می شود. به همین دلیل از گذشته می گویند که نباید در ظرف نقره، سس مایونز، تخم مرغ یا مواد حاوی این دو سرو شود، زیرا باعث تغییر رنگ آن شده به رنگ مشکی می شود.

  • ارزش تاریخی طلا

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید، در برهه ای از تاریخ، در کشور مصر، ارزش نقره از طلا بیشتر بوده است. * نقره با طلا رقابت می کند و در مقام دوم پس از آن قرار دارد. نقره یک فلز انعطاف پذیر است که بسیار چکش خوار است و می توان آن را به اشکال مختلف تغییر داد. به طور مثال، یک اونس نقره را می توان به یک سیم 2.5 متری تبدیل نمود.

  • خدایان نقره چه کسانی هستند

هربرت هانت و نلسون بانکر هانت در سال 1979 توانستند قیمت نقره را بالا ببرند و آن را به حدود هر انس 50 دلار هم رساندند. این افزایش قیمت در آن زمان یک حرکت تاریخی بود که تا 700 درصد می رسید. گمانه زنی هایی وجود دارد که حدود یک سوم نقره در جهان به این دو نفر تعلق دارد که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

  • پنج شنبه وحشتناک برای نقره

پنج شنبه معادل 27 مارس سال 980 میلادی به پنج شنبه نقره ای معروف است که در این روز قیمت نقره به شدت کاهش یافت و باعث ایجاد وحشت در بین سرمایه گذاران این حوزه گردید. این تغییر وحشتناک بر همه کالاها تاثیر گذاشت و باعثتاریخی شدن این پنج شنبه در تاریخ گردید.

  • شیشه اتومبیل و استفاده از نقره

نقره یکی از بهترین فلزات رسانای گرماست و از آن خطوطی برای گرمکن های شیشه های عقب اتومبیل ها ساخته می شود.

  • منابع اصلی نقره کجا هستند؟

منابع اصلی و بزرگ استخراج نقره در دو کشور پرو و مکزیک واقع شده اند و آمریکا، کانادا، روسیه و چین در رتبه های بعدی قرار دارند.

  • غذا و نقره

نقره اگر خالص باشد برای بدن ضرری ندارد و در تزئین غذاها می توان از آن استفاده نمود. در هند با استفاده از یک ورق نازک از نقره غذاها را تزئین می کنند. نقره و استفاده فضانوردان از آن نقره علاوه بر تمام استفاده هایی که نام برده شد، پس از 23 روش تصفیه آب برای فضا نوردان، به عنوان مهم ترین عنصر اصلی تصفیه آب شناخته می شود.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما آنلاین هستیم